Dennis Gudden geeft startschot voor bouw Bijenkorf

Hierbij nodigen wij u van harte uit voor de feestelijke start van de bouw van de Bijenkorf. Op maandag 19 februari 2018 geeft wethouder Dennis Gudden samen met schoolkinderen om 11 uur het startschot voor de bouw van onze duurzame school. Een gezellige, ludieke bijeenkomst met taart na.

De Bijenkorf wordt een school met een groen profiel. Spelenderwijs ontdekken de kinderen hoe alles groeit en bloeit en bedenken ze samen kleine oplossingen voor grote problemen. Daarvoor realiseert de Woningstichting een prachtig duurzaam gebouw aan de Buurtseweg in Wageningen dat klimaatneutraal is opgezet.

Nieuwe huisstijl Bijenkorf

Bij de nieuwe school hoort een nieuwe huisstijl. Deze zal Gudden samen met de kinderen onthullen tijdens de feestelijke bijeenkomst. Na de officiële onthulling van de nieuwe stijl bent u welkom in de Buurtse Bocht, dat ernaast ligt. Daar verneemt u meer over De Bijenkorf en kunt u de nieuwe website bekijken. Uiteraard staan koffie en taart voor u klaar.

Bijen spelen centrale rol

Op deze dag zal het gonzen van de bijtjes. Bijen spelen een centrale rol in het nieuwe concept. Ze vormen een belangrijke rol in ons leven en in onze voedselketen. Zonder bijen geen aardbeienvlaai of appeltaart! Ze vliegen uit op zoek naar nectar om vervolgens weer terug te keren in de bijenkorf, hun veilige haven. We zullen heel zuinig op ze moeten zijn.