De palen zijn de grond in! De bouw kan beginnen

De basis voor de Bijenkorf is gelegdEind januari 2018 zijn de palen de grond in gegaan. De basis voor basisschool De Bijenkorf is gelegd. Maanden van voorbereiding zijn daaraan vooraf gegaan.

Het heeft even geduurd, maar eind januari 2018 is de bouw echt van gestart gegaan. Het was een hele toer voor de heimachine om bij dit oude stukje van Wageningen te komen. Toen de machine er eenmaal was, was de basis voor de Bijenkorf ook snel gelegd. De palen zitten in de grond, de bouw kan beginnen. Op 19 februari geeft wethouder Dennis Gudden samen met de schoolkinderen het startsein voor de bouw.

Op de plek waar de Bijenkorf verschijnt stond vroeger de Westerhofschool. Het oude schoolgebouwtje is in het voorjaar van 2017 gesloopt om plaats te maken voor de Bijenkorf. In het najaar is de grond bouwrijp gemaakt. Op het terrein zijn zoveel mogelijk bomen gespaard. De bomen die moeste wijken voor de bouw, krijgen op het  nieuwe speelterrein een plek.

Westerhofschool

westerhofschool wageningenDe Westerhofschool heeft tot in jaren ’90 al school gediend. Daarna heeft  het jaren dienst gedaan als onderkomen voor kunstenaars zoals theatergroep Waterlanders. Nu na zoveel jaren komt er weer een school op dit mooie, enigszins verborgen plekje van Wageningen.

Buurtseweg oude oost-westverbinding

De Buurtseweg was vroeger een belangrijke oost-westverbinding in Wageningen. Het was een bochtig landweggetje waaraan boerderijtjes stonden. Een bocht is nog zichtbaar en vlakbij staat nog zo’n oud boerderijtje. Ook de reusachtige bomen hebben de tand des tijds doorstaan.