Ouders enthousiast over de nieuwe school

Eind juni ’18 vonden de eerste bezichtigingen in de school plaats. Hans van Holland en leerkracht Nienke Zijlstra leidden de nieuwe ouders rond, die vol lof reageerden.

De combinatie van lichte kleuren, de hoeveelheid natuurlijk licht dat binnenvalt en de goede akoestiek, gaf de aanwezige ouders een prettig gevoel. “Het gebouw straalt rust uit”, formuleerde een van hen treffend. Ook de aanwezigheid van deuren in de lokalen die direct toegang geven tot de groene speelplaats vonden de ouders een positief punt.

Tijdens de rondleiding viel het ouders op dat het gebouw overzichtelijk is ontworpen. Ondanks de ruime lokalen en vele speelvoorzieningen, oogt de school kleinschalig. Dat geeft het gevoel dat alle kinderen gezien worden. Een mooier compliment kan de school zich niet wensen.

Al hoewel…, de ouders reageerden misschien wel het meest positief toen ze de aula binnentraden. De open keuken voor de kinderkookkunsten en de techniekhoek zijn voor de ouders een duidelijke meerwaarde voor de school en het onderwijs.

TOM-onderwijs terug te zien in het ontwerp

Tijdens de bezichtiging vertelden Hans van Holland en Nienke Zijlstra van alles over de organisatie van het onderwijs (TOM-onderwijs) en de wijze waarop dit terug is te zien in het ontwerp van de school. Wilt u hier meer van weten en bent u nieuwsgierig geworden naar het gebouw en het type onderwijs, maak dan een afspraak met de directeur van de school, Hans van Holland (directie@basisschooldebijenkorf.nl).