Ontwerp groene speelplaats is af

De Bijenkorf krijgt een prachtige, groene speelplaats. Een plek waar je kunt spelen, ontdekken en leren. Samen met enkele ouders, buurtbewoners en Het Groene Wiel heeft Paardenkooper Tuinen een prachtig ontwerp gemaakt. De lange groene speelzone is echt een eyecatcher.

Buiten onderzoekend leren

Op alle delen van de speelplaats valt iets te beleven. In de lange groene zone vanaf de Buurtseweg tot aan het hek van de Gravinnestraat kunnen de kinderen lekker spelen in het groen. Deze groene zone is zo ingericht dat de kinderen er naast spelen ook onderzoekend kunnen leren.

• Met een waterpomp een rivier te maken.
  • Insecten onderzoeken in het insectenhotel.
  • Uitpluizen wat er in water allemaal leeft.
  • Onderzoeken welke planten de meeste insecten trekken.
  • Er komt een klein amfitheater voor buitenlessen en presentaties.

Natuurlijk ontbreken ook de zandbak, een klim- en glijtoestel en 2 voetbaldoeltjes niet. Ook komt er een betonnen rioolbuis om je te verstoppen en doorheen te kruipen. Het wordt nog lastig om de kinderen na de pauze weer naar binnen te krijgen…