Selecteer categorie

Dennis Gudden hijst vlag op hoogste punt Bijenkorf

Hoogste punt basisschool De BijenkorfDe bouw van de duurzame school De Bijenkorf verloopt voorspoedig. Het hoogste punt is inmiddels bereikt. Een memorabel moment. Dennis Gudden, wethouder gemeente Wageningen, hijst op donderdag 26 april om 13.45 uur de vlag. Dit doet hij samen met de directeuren van de Woningstichting en De Bijenkorf. Uiteraard aangemoedigd door de schoolkinderen.

Alle voorbereidingen voor de nieuwe, duurzame basisschool aan de Buurtseweg zijn in volle gang. De Woningstichting, eigenaar van het gebouw, levert samen met de bouwer een bijzondere prestatie. De bouw verloopt volgens planning en dat is bijzonder gezien de schaarste in de bouw. Hen is alles eraan gelegen de school vóór de herfstvakantie op te leveren. Het hijsen van de vlag zal daarom in kleine kring gevierd worden, met de kinderen van de Ireneschool en direct betrokkenen. De bouw gaat immers ook dan gewoon door.

Hans van Holland, Dennis Gudden en Annelies Barnard

Gudden blij met de school

Dennis Gudden is blij met de duurzame school die past bij Wageningen. Hij wil dit graag met het hijsen van de – uit petflessen gerecyclede Bijenkorfvlag – kenbaar maken. Samen met Hans van Holland (directeur De Bijenkorf, links) en Annelies Barnard (directeur Woningstichting) gaan ze dit klusje klaren. Na dit kleine feestje gaat de duurzame vlag weer snel de kast om in augustus de start van de nieuwe school op te onderstrepen.

Bijenkorf duurzaamste school van Wageningen

De Woningstichting zet een bijzonder gebouw neer. Het nieuwe schoolgebouw voldoet straks aan hoge energieambities én heeft een gezond binnenklimaat voor de kinderen. Het is klimaatneutraal opgezet. Hiermee mag basisschool De Bijenkorf zich straks met recht de duurzaamste school van Wageningen noemen. Het Groene Wiel is betrokken bij het ontwerp van het speelpark en de moderne moestuin (urban farming). Een bijenhotel zal zeker niet ontbreken!

Basisschool De Bijenkorf wordt een school met een groen profiel. Spelenderwijs ontdekken de kinderen hoe alles groeit en bloeit en bedenken ze samen kleine oplossingen voor grote problemen. Een brede ontwikkeling die verder gaat dan meetbare leeropbrengsten. De start in augustus 2018.