Selecteer categorie

Eén na beste school van Wageningen

Wat een mooie uitslag van het RTL scholenonderzoek 2019! Volgens dit jaarlijkse onderzoek mag basisschool De Bijenkorf zich de één na beste basisschool van Wageningen noemen. En daar zijn we zeer trots op!

Dat wij geloven in TOM-onderwijs wist u al. Door TOM kunnen wij ons onderwijs zo organiseren dat wij telkens weer aansluiten bij het onderwijs dat het kind nodig heeft. Geen kind is immers hetzelfde. Door te werken in kleine instructiegroepen in een nieuw schoolgebouw dat daarop is afgestemd, leveren wij elke dag maatwerk voor iedereen.

RTL Scholenonderzoek 2019

De cijfers voor de scholen in Wageningen variëren van een 6,2 tot een 7,7. Met een score van een 7,5, de een na hoogste, zijn wij dan ook zeer vereerd. De onderzoeksredactie van RTL Nieuws heeft de eindtoetsresultaten van ruim 6.000 basisscholen geanalyseerd en op een zo eerlijk mogelijke manier vergeleken.

De verplichte eindtoets in groep 8, voorheen beter bekend als de cito-toets, levert naast resultaten voor leerlingen ook gemiddelde scores voor scholen op. Die scores gebruikt de Inspectie van het Onderwijs om de kwaliteit op scholen in kaart te brengen. Dit gegeven heeft ook RTL in zijn analyse meegenomen. De eindscore van RTL geeft aan of een school beter of minder goed presteert dan je zou mogen verwachten. Het Nederlands gemiddelde is een 7.

Nieuwsgierig naar onze school?

Zoekt u nog een school voor uw kind en bent u nieuwsgierig naar ons TOM-onderwijs en ons nieuwe schoolgebouw? Maak dan een snel een afspraak met onze directeur Hans van Holland. De school raakt namelijk steeds meer in trek. De verwachting is dat voor de zomervakantie een wachtlijst ingesteld gaat worden.